Ural M70 - Model Aniversar

In data de 19 noiembrie 1941, primele esaloane cu echipamente de fabricatie au plecat din Irbit, un avanpost indepartat, in partea de est a povarnisurilor Muntilor Ural. Aproape o luna mai tarziu s-a hotarat evacuarea fabricii de motociclete de pe teritoriul Moscovei. Aveau sa urmeze anii indelungati ai Celui de-al Doilea Razboi Mondial. Fabrica relocalizata avea sarcina sa produca motociclete pentru armata, pentru lupta cu fascistii. Iata felul in care s-a nascut Fabrica Irbit de Motociclete (FIM).

Motocicleta s-a numit M72. Primele unitati au iesit din departamentul de productie la numai cateva luni de la evacuare. Laolalata, aproximativ 9.500 de motociclete, au fost construite si folosite pe durata razboiului in ajutorul trupelor mobile, detasamentelor de recunoastere si pentru transportul ranitilor.

Femeile si copiii din indeprtata fabrica din Siberia erau cei care munceau neabatuti pentru aprovizionarea frontului cu motociclete care sa-i inlature pe dusmani. Asemenea oamenilor care au construit fabrica, motocicletele erau robuste, puternice, indestructibile. Isi imaginau oare acesti oameni ca 70 de ani mai tarziu fabrica va ramane singurul producator de motociclete cu atas din lume si ca Ural va deveni un cult al motocicletelor?

Incepand cu 1941 Fabrica Irbit de Motociclete a fabricat peste 3 milioane de motociclete.

In data de 19 noiembrie 2011 sarbatorim ce-a de-a saptezecea aniversare a fabricii FIM-Ural si va prezentam modelul Ural M70 Editie Aniversara.

Dedicam acest model primei motociclete M72 fabricata in Irbit. Incercam sa pastram detaliile originalului cat mai fidel posibil. Am ales cu atentie vopseaua acestui model si materialul pentru prelata atasului. Montura mitralierei este instalata pe atas pentru a pastra originile militaresti ale modelelor folosite in razboi. Intr-un mod interesant, insigna rotunda si rosie a FIM nu a aparut pe motociclete pana in 1996.

M70 pastreaza aspectul estetic al originalului M72, dar si mai important este faptul ca scoate la iveala cel mai bine pastrat secret al succesiunii modelului Ural – o motocicleta cu atas extraordinara pentru strada.
M70 este dotat cu roti de 18, furci telescopice Marzocchi, amortizoare Sachs, disc de franare pe fata Brembo cu patru pistoane. Garda joasa la sol si centru de gravitatie jos fac ca acest model sa “dea navala” pe drumuri si sa se comporte ca niciun alt model Ural de pana acum. Ca sa nu mai vorbim de calatoria lina in atas a pasagerului.

M70 este disponibil atat cu atas, cat si fara.

Modelul aniversar Ural M70 va fi disponibil incepand din noiembrie 2011 si pe parcursul anului 2012 pana in data de 19 noiembrie 2012.

Apasa jos pentru a vizualiza specificatiile modelului Ural M70 - Model aniversar:
Specificatii Ural M70 - Model aniversar


Motor
 
Tip:
  4 timpi, carburator, racire cu aer, 2 cilindri, boxer, Euro 3
Alezaj/cursa:
  78x78
Capacitate:
  745 cc
Putere:
  40 cp la 5600 rpm
Cuplu:
  52 Nm la 4000 rpm
Raport compresie:
  8.6:1
Ansamblu supape:
  OHV. prin 2 tije, 2 supape pe cilindru
Diametru supape:
  Admisie 1x42
Evacuare 1x38
Carburatoare:
  2x Keihin L22-AA
Volum ulei:
  2.3 L, 20W50
Sistem aprindere:
  Microprocesor, Ducati
Benzina:
  Regular fara plumb, 95
Tip rezervor:
  Metal cu robinet automat
Capacitate rezervor:
  19 L
Alternator:
  DENSO, 500 Wt, 14V
Demaror electric:
  CT 395B, 736 Wt
Baterie:
  12 V, 18 A/H
     
Trenul de rulare
 
Ambreiaj:
  Dublu disc uscat, disc actionat diametru 180 mm
Cutie viteze:
  Mecanica, 4 viteze + revers
Rapoarte viteze:
  1 - 3,6
2 - 2,28
3 - 1,56
4 - 1,19
Revers - 4,2
Volum ulei:
  1,2 L 15W40
Transmisie:
  Cardan si grup
Raport grup:
  3,89
Volum ulei:
  0.14 L 80W90
Starter:
  Starter electric + pedala
     
Cadru, suspensie
 
Cadru:
  Dublu leagan, teava rotunda
Furca fata:
  Telescopica, Marzocchi 40 mm
Cursa suspensiei fata:
  140 mm
Suspensie spate:
  Bascula, amortizoare hidraulice si arcuri
Cursa suspensiei spate:
  100 mm
Cadru atas:
  Sudat circular, teava rotunda
Suspensie atas:
  Bascula, amortizor hidraulic si arc elicoidal
Cursa suspensiei atas:
  80 mm
Caroserie atas:
  Un loc + spatiu bagaje
Volum spatiu bagaje:
  60 L
     
Frane
 
Frana fata:
  Disc, actionat hidraulic, BREMBO, 4 pistonase, diametre pistonase 2x32 mm si 2x34 mm sau Grimeka, actionat hidraulic, 4 pistonase, diametre pistonase 4x32 mm
Diametru disc:
  298 mm
Frana spate:
  Tambur, actionat mecanic
Diametru tambur:
  203 mm
Frana atas:
  Tambur, actionat mecanic
Diametru tambur atas:
  203 mm
Frana parcare:
  Actionata mecanic, pe roata spate si pe roata de la atas
     
Roti/anvelope
 
Roata fata:
  Aliaj usor 2.15x18
Anvelopa fata:
  К102 3,50-18С 70М sau echivalent
Roata spate:
  Aliaj usor 2.15x18
Anvelopa spate:
  К102 3,50-18С 70М sau echivalent
Roata atas:
  Aliaj usor 2.15x18
Anvelopa atas:
  К102 3,50-18С 70М sau echivalent
     
Dimensiuni/greutate
 
Lungime/latime/inaltime:
  2280/1630/1045 mm
Ampatament:
  1550 mm
Ecartament:
  1165 mm
Garda la sol:
  140 mm
Raza intoarcere:
  3700 mm
Greutate la gol:
  330 kg
Greutate cu plinul facut:
  350 kg
Masa maxima autorizata:
  610 kg
Viteza maxima:
  130 km/h
Culoare:
  Maro
Accesorii:
  Lucrate manual - prelata atas, husa scaune